W tym artykule zajmiemy się buforowaniem. Buforujemy po to żeby nam ekran nie mrugał. Nie będę się wdawać w szczegóły.

Ważne, że działa : P i tyle; ). Więc tradycyjnie zaczniemy od zdefiniowania nowych zmiennych.

Teraz zajmiemy się obsługą klawiatury. Kod ten powinniśmy umieścić w głównej pętli naszego programu. Odpowiada on za sterowanie naszym obrazkiem.

To tyle jeśli chodzi o sterowanie. Procedura inicjująca także różni się znacząco. Koło nowych rzeczy umieściłem niestosowny komentarz : ).

Ufffffff…… W następnej lekcji wszystko będzie jeszcze bardziej pokręcone, więc się nie martw : ]. Inicjalizacje DirectDraw nie jest taka trudna. Te funkcje render są trochę oszukane ale dowiesz się o tym w następnej lekcji. Teraz zajmijmy się naszą jakże oszukaną 😛 funkcją Render(czy tam procedurą; ).

Jak widać wyświetlenie kwadratu nie jest trudne, jak i samo buforowanie. Ów kwadrat rysujemy aby wyczyścić ekran. A…. Byłbym zapomniał po procedurze render która oczywiście znajduje się w głównej pętli umieszczamy coś takiego :

Te procedura wyświetla nam na ekranie Scenę(zresztą sama nazwa Flip wskazuje na to). Bez tego istotnego elementu ujrzymy czarny ekran, i nici z naszej pracy, he, he ; ). Na następnej lekcji żeby narobić wam smaczku powiem, że zajmiemy się rysowaniem bitmap z parametrem transparent, czyli z przezroczystością.

Autor: HNB