Czytając ten artykuł nauczysz się ustawiać kolor przezroczysty oraz maskę dla ładowanych rysunków w grach oraz programach pracujących na PowerDraw.

1. TransparentColor – kolor przezroczysty 

Najpierw wyszukajmy jakiś rysunek z barwnym tłem np.

Kolorem przezroczystym będzie różowy : $FF00FF.

Uruchamiamy VTDb Manager. Tworzymy nową bibliotekę (1), a następnie klikamy (2)Add. Pojawia nam się formularz z różnymi parametrami. Klikamy (3)Browse, wybieramy rysunek i klikamy Otwórz. Teraz w ramce Alpha Channel zaznaczamy Transparent Color i wpisujemy (4): $FF00FF. Następnie klikamy Add. Aby sprawdzić, czy kolor został poprawnie wybrany przechodzimy na zakładkę Preview. Jeśli nie widać koloru

Tworzymy nową aplikację, umieszczamy na formie :

Komponent – Proponowana nazwa
PowerDraw – Ekran
PowerTimer – Zegar
VTDb – VTDb1

Następnie przygotuj kod źródłowy według podanego wzoru :

Jeśli nie jesteśmy pewni formatu pliku należy zamiast D3DFMT_A1R5G5B5 wpisać Ekran.DefTextureFormat, wtedy PowerDraw sam ustali odpowieni format. Jeśli zaś chcemy użyć funkcji EffectAdd i zarazem nie chcemy tracić przezroczystości należy wpisać EffectSrcAlpha or EffectAdd.

„Spine” 🙂 – tak jak chciałeś pojawił się o tym tutorial, to musi działać.

2. Maska – przezroczystość według wartości koloru od czarnego do białego Nie będę wiele pisał, ponieważ postępujemy identycznie jak w przypadku TransparentColor. Jedyną różnicą będzie w programie VTDb Manager zaznaczenie opcji Generate From Image i przypisanie temu rysunku z maską. Im jaśniejszy kolor tym bardziej widoczna część rysunku. Oto przykładowa maska:

Krok po kroku:

Mam nadzieję, że ten temat został raz na zawsze zamknięty i nie będzie więcej z tym problemów.

Autor: Nakiel