Artykuł przedstawia najczęściej popełniane błędy przez programistów PowerDraw.
1. Biblioteka PDrawEx.dll
Bardzo często programiści zapominają dołączyć do swojego programu bibliotekę PDrawEx.dll. Jest ona wymagana do prawidłowego działania PowerDraw. Należy również pamiętać, aby plik dll pochodził od tej wersji komponentu w której skompilowaliśmy program.
2. DirectX
Chcąc uruchomić nasz program na innym komputerze musi on posiadać zainstalowany DirectX 9, w przeciwnym razie zobaczymy tylko listę wyskakujących komunikatów o błędzie
3. Tekstury
Jednym z mankamentów PowerDraw jest to, że rysunki nie powinny być większe niż 256×256, ponieważ na komputerach z kartami graficznymi starszymi niż GeForce ujrzymy w miejscu rysunku czarną plamę. Te karty nie obsługują większych formatów tekstur. Pamiętajmy również, aby rozmiary tekstur były potęgą dwójki, w przeciwnym wypadku na starszych kompach nic nie ujrzymy.
4. Format rysunków
Podczas otwierania w programie rysunków, musimy znać jego format np.
1 |
Grafika1.LoadFromVTDb(BazaG_Mapy, 'skok' , D3DFMT_A1R5G5B5); |
Jeżeli podasz nieprawidłowy format to rysunek nie wyświetli się. Gdy nie masz pewności możesz skorzystać z polecenia :
1 |
Grafika1.LoadFromVTDb(BazaG_Mapy, 'WE05' , PowerDraw1.DefTextureFormat); |
PowerDraw sam dopasuje format do rysunku.
Jeśli mimo wszystko nie działa Ci PowerDraw, to opisz swój problem na forum.