PixelCore jest biblioteką rozszerzającą możliwości DelphiX w oparciu o wyświetlanie pojedynczych pikseli
Zawiera kilka poleceń np.
GetPixel – do odczytywania koloru danego punktu
PutPixel – do rysowania punktu o danym kolorze
Line – do rysowania linii
Są również procedury pośrednie, przystosowane do liczby kolorów. np.
PutPixel8 – dla 256 kolorów
PutPixel16 – dla 16bitów
PutPixel24 – dla 24 bitów
PutPixel32 – dla 32 bitów
W czasie używania tych procedur musimy zablokować ekran. Robimy to poprzez polecenie:
1 |
DXSurfaceLock( DXDraw1.Surface.ISurface4,DXDraw1.Surface.BitCount); |
Później piszemy np. Line, PutPixel,… Następnie odblokowujemy ekran:
1 |
DXSurfaceUnlock(DXDraw1.Surface.ISurface4); |
I na koniec piszemy:
1 2 3 |
DXWriteFrameRate; DXDraw1.Flip; |
To już wszystko, co się tyczy tego dodatku. Daje on nam wielkie możliwości przy tworzeniu rozmaitych efektów graficznych upartych na pikselach. Dobrym przykładem jest przykład 'plasma’, dołączony do komponentu.
Autor: Nakiel