Wykaz parametrów TDXDraw wraz z opisem:
- AutoInitialize(Boolean) – jeśli wartość będzie True, wtedy podczas uruchamiania programu automatycznie będzie inicjować tryb graficzny DirectX.
- AutoSize(Boolean) – jeśli wartość będzie True, to program automatycznie dopasuje rozmiar DxDraw do rozmiaru programu
- Color(Color) – kolor tła dla okna DelphiX np. clBlue – niebieski SurfaceHeight, SurfaceWidth – szerokość(H) oraz długość(W) obszaru przeznaczonego do wyświetlania grafiki.
- Enabled(Boolean) – jeśli ustawisz true to DxDraw będzie aktywne, jeśli False to będzie nieaktywne
- Visible(Boolean) – jeśli ustawisz true to DxDraw będzie widoczne, jeśli False to będzie ukryte
- Drivers – ustawiasz sterownik do obsługi DirectX.
- Finalize – zamyka tryb graficzny DirectX
- Flip – odświeża okno DirectX dla danej klatki
- Initialize – wczytuje tryb graficzny DirectX
- Render – wyświetla grafikę dla danej klatki (D3D)
- Restore – Odświeża całe okno DirectX
- Camera – ustawienia kamery (D3D)
- CanPalleteAnim(boolean) – ustawiasz czy ma być animowana paleta kolorów
- Clipper – wycinek ekranu (D3D)
- NowOptions – ustawiasz opcje DirectX
- Pallete – ustawienia palety kolorów
- Scene – ustawienie sceny DirectX 3D
- Surface – ustawienia pola do wyświetlania grafiki
- ZBuffor – ustawiasz czy ma być uruchominy dodatkowy bufor pamięci
Ustawienia Align(TAlign) – pozycja okna DXDraw:
- alBottom -na dole
- alClient -na całym ekranie
- alLeft -po lewej stronie
- alRight -po prawej stronie
- alTop -u góry
- alNone -nie ustawiaj
Ustawienia Display:
- BitCount – ustawiasz ilo bitowa ma być wyświetlana grafika 8(256 kolorów), 16 ,24 ,32.
- Height, width – wysokość ekranu, szerokość ekranu np 200×320, 240×320, 480×640, 600×800, 768×1024
- FixedBitCount – ustawiasz, czy ma dopasować liczbę kolorów do podanej przez Ciebie, jeśli tak to True\
- FixedRatio – ustawiasz, czy ma dopasować rozdzielczość do podanej przez Ciebie, jeśli tak to True
- FixedSize – ustawiasz, czy ma dopasować długość i szerokość do podanej przez Ciebie, jeśli tak to True
Ustawienia Options:
- doFullScreen – ustaw pełny ekran
- doNoWindow – zabrania (jeśli ustawione na true) zmianę stanu okna (maksymalizacja, minimalizacja, przywrócenie)
- doAllowReboot- jeśli wybierzesz false wtedy blokujesz użycie klawiszy Crtl+Alt+Delete
- doWaitVBlank-likwiduje efekt migotania obrazu
- doAllowPallete256 – ustaw paletę na 256 kolorów
- doSystemMemory – rezerwuje pamięć systemową
- doStretch – rozciągnij DxDraw do wielkości ekranu
- doCenter – wycentruj okno z grafiką
- doFlip – odświeżaj każdą klatkę
- do3D – automatycznie initializuj tryb DirectX 3D
- doDirectX7Mode – procuj w trybie DirectX 7
- doRetainedMode – użycie trybu Retained (tryb w którym operujemy tylko na modelach resztę wykonuje za nas Direct3D)
- doHardware – używaj przyspieszenia sprzętowego
- doSelectDrive – używaj wybranych sterowników DX
- doZBuffor – uaktywnij dodatkowy Z buffor pamięci
Ustawienia Surface:
- Draw – rysuje obraz
- DrawAlpha – rysuje obraz z efektem półprzezroczystości
- DrawRotate – rysuje obracający się obraz
- DrawWaveX – rysuje falowany obraz. Są jeszcze efekty pośrednie Alpha z Wave, itp. Draw, DrawAdd, DrawSub, DrawAlpha, StretchDraw DrawWaveX, DrawWaveXAdd, DrawWaveXAlpha, DrawWaveSub DrawRotate,DrawRotateAdd,DrawRotateAlpha, DrawRotateSub
- Fill – czyści ekran na wybrany kolor
- FillRect – czyści wybrany fragment ekranu na wybrany kolor
- LoadFromDIBRect,LoadFromGraphicRect – otwiera rysunek i wstawia go w określoną pozycję z pliku
- LoadFromDIB,LoadFromGraphic, LoadFromFile – otwiera rysunek z pliku
- Lock, UnLock – blokuje , odblokowuje ekran
- Canvas – zbiór procedur do rysowania po ekranie, trzeba po nich użyć procedury restore
- Pixels – służy do rysowania pojedyńczych punktów, oraz odczytywania koloru ekranu w danym punkcie
- TransparentColor – kolor, który ma służyć za przezroczyste tło
Autor: Nakiel