Witam wszystkich w pierwszym z serii artykułów (tutoriali) dotyczących programowania (tworzenia) gier w Delphi przy pomocy zestawu komponentów Omega.
Na początek przedstawie kilka zalet dlaczego warto używać komponentów tej serii:
- Już na zestawieniu komponentów do Delphi wspomagających tworzenie gier (http://turbo.gamedev.net//delphiwrappers.html) widać, że Projekt Omega to największa paczka komponentów, a co za tym idzie największy zbiór funkcji.
- Projekt ten jest cały czas rozwijany, ostatni update był w sierpniu tego roku (DelphiX’a w 2000 roku)
- Komponenty te opierają się na nagłówkach DirectaX JEDI w wersji 8.1
- W zestawie jest ok.25 przykładów, które pokazują niektóre możliwości wybranych komponentów
Moje arty chciałbym podzielić na dwie części:
- Nauka nowych rzeczy
- Tworzenie programu / gry z wykorzystaniem nabytych wiadomości
W jednym arcie krok po kroku pokaże co będzie potrzebne, a w kolejnym napisze gre np.: tetris, arkanoid. Może w przyszłości jakiś RTS się urodzi lub RGP 🙂
Jest to możliwe, ponieważ Projekt Omega wspomaga (jest do tego oddzielny komponent) używania map w grach, dzięki temu staje się to o wiele prostsze niż w przypadku innych komponentów.
Niestety arty będą pokazywać się nie regularnie powodem tego są: studia i praca.
Więcej infa o mnie i o tym nad czym aktualnie pracuje będzie na mojej stronie, której adres podam po jej ukończeniu.
Krótka instrukcja jak zainstalować te komponenty:
- kopiujemy katalog (najwygodniej) z komponentami tam gdzie chcemy je mieć
- uruchamiamy OmegaInstaller.exe z katalogu z komponentami
- klikamy przycisk „Preview!” ,a później „Go”
- otwieramy paczkę źródeł w Delphi zależnie od posiadanej przez nas wersji (plik OmegaDX.dpk – gdzie X to nasza wersja Delphi, dostępne są 5-7)
- pierwsze dajemy „Compile” potem „Install”
- powinien pojawić się komunikat o pozytywnym zainstalowaniu komponentów komponentów nowej zakładce „Omega”
To chyba na tyle ze wstępu.
W następnym arcie przygotujemy szablon (formę wyjściową) dla początkowych projektów.
W razie pytań proszę o kontakt.
Autor: Goofyx