Artykuł przedstawie różnego rodzaju funkcje umożliwiające symulację ruchu myszką, kliknięcie, odczyt pozycji itp.
Najważniejsze polecenia :
1. Zmiana pozycji kursora :
1 |
SetCursorPos(0, 0); |
2. Odczyt pozycji kursora :
1 2 3 4 5 |
var pos : TPoint; ... GetCursorPos(pos); |
3. Kliknięcie myszką :
mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTDOWN, X, Y, 0, 0);
Rodzaje kliknięć przycisków :
MOUSEEVENTF_LEFTDOWN – lewy wciśnięcie
MOUSEEVENTF_LEFTUP – lewy wyciśnięcie
MOUSEEVENTF_RIGHTDOWN – prawy wciśnięcie
MOUSEEVENTF_RIGHTUP – prawy wyciśnięcie
MOUSEEVENTF_MIDDLEDOWN – środkowy wciśnięcie
MOUSEEVENTF_MIDDLEUP – środkowy wyciśnięcie
4. Ograniczenie obszaru po którym może poruszać się mysz :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
var Obszar:TRect; begin with Obszar do begin Top:=0; Left:=0; Right:=20; Bottom:=20; end; ClipCursor(@Obszar); end; |
5. Odwrócenie działania przycisków (inwersja) :
1 2 3 |
SwapMouseButton(True); // Aby przywrócić przyciski myszy należy podać parametr False |
6. Zawieszenie kursora :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
uses ShellApi; begin ShellExecute(Handle,'open','rundll32','mouse,disable',nil,SW_SHOWNORMAL); end; //Aby przywrócić działanie myszki należy ponownie uruchomić system Windows |
7. Pobieranie oraz ustawianie prędkości dwukrotnego kliknięcia myszą :
1 2 3 4 5 |
SetDoubleCliktime(500); //Standardowo 500 osiągalne również poprzez parametr 0 //Funkcja GetDoubleClickTime zwraca aktualne ustawienie |
8. Ukrywanie kursor myszy :
1 2 3 |
ShowCursor(False); //ukrywa ShowCursor(True); //przywraca |
9. Odczyt kursora z zasobów :
1 2 3 |
Screen.Cursors[1]:=LoadCursor(hInstance,'NAZWAKURSORA'); Screen.Cursor:=1; |
10. Odczyt kursora z pliku :
1 2 3 |
Screen.Cursors[1]:=LoadCursorFromFile('sciezka'); Screen.Cursor:=1; |
Specjalne podziękowania za rozszerzenie lekcji dla jas_dream oraz viper357.
pozdrawiam